Určte, o aké umelecké jazykové prostriedky ide. Vyberte jednu z daných možností.
Napíšte, o aký druh umeleckého jazykového prostriedku ide.
hrdza chrúme kľúč – 1. nebo spievalo – 2. stoja sťa živé tehly – 3. cestuje dvanástkou – 4. kvapka šťastia – 5. chmáry krvavé – 6. štíhle ani jedle – 7. zem spieva – 8. pozlátené listy – 9. vŕba je hustý dážď – 10.
Priraďte k ukážke/definícii vhodný literárny pojem:
1. gradácia, 2. povesť, 3. sonet, 4. príslovie, 5. epizeuxa, 6. symbol
Priraďťe názov k rýmu k jeho schéme: 1. združený, 2. striedavý, 3. obkročný, 4. prerývaný.
Priraďte názov figúry k jej definícii: 1. anafora, 2. epifora, 3. epizeuxa, 4. epanastrofa.
Kliknite na šedé polia a vyberte, či ide o príslovie, porekadlo alebo pranostiku.
Kto druhému jamu kope, sám do nej padá. – 1. príslovie porekadlo pranostika Stráž ju ako oko v hlave! – 2. príslovie porekadlo pranostika Na sv. Huberta ide teplo do čerta. – 3. príslovie porekadlo pranostika Odišli sme s dlhým nosom – 4. príslovie porekadlo pranostika Dvakrát meraj a raz rež. – 5. príslovie porekadlo pranostika Lucia noci upíja, ale dňa nepridá. – 6. príslovie porekadlo pranostika Topiaci sa aj slamky chytá. – 7. príslovie porekadlo pranostika